Movie

Movie: La La Land

12:09 PM Amyra 3 Comments

Assalamualaikum.

Aku baru berkesempatan untuk tengok movie yang sekarang nie tengah hebat diperkatakan LA LA LAND. Cerita cinta muzikal lakonan Ryan Gosling dengan Emma Stone. Aku tau aku agak terlambat tapi aku tak kira, aku nak cerita jugak apa yang menarik dalam cerita nie.


Overall aku sangat berpuas hati dengan cite nie. Yaaa the songs, the music, choreography, all were arranged nicely. Never thought that jazz was soooo nice and calming. Rasa macam perasaan tenang masuk dalam elevator dekat JW Marriot. You'll know what i say if you have watch it. Both Ryan Gosling dengan Emma Stone punya suara sangat sedap. Setiap babak yang dipaparkan akan buat kau terbuai, rasa nak menari sekali. Its worth it to watch it. Oh ya, dalam cerita nie baju Emma Stone cantik sangat, banyak bermain dengan warna, the view jugak nice.

LA LA LAND mengisahkan percintaan Mia dengan Sebastian dalam mengejar cita-cita dorang. Mia nak jadi actress and Sebastian dengan minat dia yang mendalam dengan Jazz untuk ada his own club. Well sepanjang cerita, banyak good and sweet things happen, but untill Mia dapat audition and Sebastian yakinkan Mia untuk tak lepaskan setiap peluang yang ada. They profess they will always love each other, but are uncertain of their future.

Ya. Aku sedikit terkilan dengan ending cerita nie. Hakikatnya tak semua yang kita sayang, berjuang dengan kita, menyokong kita untuk terus kejar impian akan bersama dengan kita selamanya. INI SEDIH. Masih tak boleh terima kenyataan.


Yang tak tengok lagi tue pi la tengok. Btw, aku pun tengok online je dan kejap lagi nak repeat sekali lagi. Saja la nak bagitau sambil aku taip entry nie aku ditemani playlist from the movie.

Tue je nak bagitau. Kalau nak link mana nak tengok online bolehlah pm aku yer. Kualiti dia pun takde la teruk mana.




BYE



You Might Also Like

3 comments: